KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Tuesday, November 16, 2010

Plagiarism Makin Menjadi.

Salam Sahabat-sahabat alam mayaku. J

Sudah jadi habit lak bagi aku untuk mencoret rasa hati walaupun sedikit. Hehe.

Emm kembali kepada tajuk utama aku, aku pun tak faham kenapa boleh muncul manusia yang cuba menciplak hak asasi manusia lain. Korang pelik tak?

Tak dinafikan la, rata-rata yang mereka ciplak tuh dari blogger-blogger yang mempunyai  pengikut yang ramai.
Mungkinkah beliau inginkan pengikut yang ramai juga??
Mungkinkah inginkan kepopularan seperti blogger-blogger itu??
Mungkinkah kejelsan dengan cerita kehidupan yang dipaparkan oleh blogger itu??

Isyh3.

Aku terfikir berkenaan dengan entry dari Adik Aizbatucampur suatu ketika dahulu (tapi beliau sudah tidak jadi blogger lagi. Atas urusan yang lebih utama. Semoga beliau berjaya di luar sana). Beliau ada cakap fasal hal ini. Beliau pun tak berapa suka jika blogger hanya ingin mencari populariti.

Eh, kenapa harus meniru gaya? Tak best tau. Jadi diri sendiri sudah. Kalau anda seorang yang memang peramah, anda mudah sahaja didekati. Kan best itu? Kalau tak pandai beramah-mesra, cuba-cubalah. Tapi, jangan sampai terlebih-lebih pula.

Tahu atau tidak kepuasan menulis kerana diri?
Tahu atau tidak menulis bukan kerana nama itu best?
Tahu atau tidak kalau menulis dari hati kita sendiri itu akan melegakan perasaan dalam diri?

Emm. Aku pon tak reti nak ulas panjang-panjang.

Tapi, korang rasa bahagia ke dapat tiru macam orang popular itu?
Kenapa kita mahu orang memandang HEBATnya kita?
Kenapa kita tak pernah nak nampak HEBAT di mata Allah??

Astaghfirullah.

Cubalah jadi diri sendiri.

Kamu pun tak penat untuk menipu pada diri.

Jom kita sama-sama hilangkan perasaan dendam, busuk hati, iri hati dan sifat-sifat mazmumah dalam diri.

Tahu tak, kalau hati kita tiada perasaan itu, hidup pun bahagia je. Senyum sahaja. Tak perlu nak runsing-runsingkan kepala untuk memikirkan cara menciplak dan mengikut cara seseorang itu.

Nasib baiklah blog aku tak popular dan ayat-ayat aku pun, ayat budak sekolah menengah sahaja. Kalau tak, mesti dorang nak tiru jugak kan? ;p

Ops! Ini hanya pandangan aku sahaja.

15NOV2010
10.13PM

p/s: oh ya! Semalam tak tahu kenapa. Line tak ok sangat. So, tak dapat nak update. :)

0 org berkongsi rasa: