KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Thursday, July 15, 2010

I'm as a follower...

Salam Bahagia untuk semua.. =)

Alhamdulillah. Sudah hampir seminggu kelasku berjalan seperti biasa. Cuma tinggal satu kelas sahaja pada esok hari sebelum cuti mingguanku bermula. Gebarku a.k.a selimut sudah dijumpai. Yippppiiiiiii!! Terima kasih kepada yang bertanya di dalam kotak komentar aku itu. Hehehe sape lagi kalau bukan Cik Nabilah_2908 dan Incek Fuz. Cik Nadirah Othman juga tidak dilupakan. Beliau terpaksa menungguku pulang dari meeting untuk mencari kotak tersebut. Terima kasih daun keladi. (hahaha da macam ucapan ape je =P)

Cerita aku bermula begini.
Orang yg memperkenalkan blog kat aku masa mula-mula dulu ialah Cik Nur Imtiyaz. Ehehe pastu, akk senior aku buat blog juga. (actually aku baru tahu dia ada blog waktu tuh..ehehe). Masa Cik Nur Imtiyaz ajar aku buat blog ni, roommate aku (sekarang da ex-roommate dah.uhu) pun ada sekali. Kitorang pun belajar bersama-sama macam mana nak buat sesume tu. Hahaha tidak sah kalau Cik Yon tak join sama. Kitorang memang kena bersama-sama. Dimana ada Cik Yon, disitu ada saya dan Cik Ladybird. Ehehe.

Pastu, melalui jalan-jalan tengok blog orang lain, disitulah terjumpa dengan Cik horlicky, Cik Epalphye, Incek Ahmad dan Cik Uniqika. Memang x expect pun dorang nak follow blog aku semula. Uhu~! Pastu, satu pagi, aku buka je blog aku, tetibe Incek Luzfiq follow blog aku ini. Dari mana dia dapat link aku pun aku xtau. Kemudianya, blog aku di'follow' oleh Cik Hana, Cik Mas, Cik Nabilah_2908, Incek fuz, Incek Aiz dan Cik Bukhen. Terima kasih ye semua =)

Ok-ok. Tutup cerita itu. Sekarang, aku nak share pula kenapa aku jadi follower pada sesebuah blog itu.
  1. Aku nak tahu update pasal kawan-kawan aku. Memanglah sesetengah benda tuh, kawan aku lebih suke cakap in direct je. Tapi, bila dorang dah ada blog ni, mungkin dorg leh kurangkan sedikit bebanan yang dirasai itu. So, aku sebagai kawan, x salah rasanye untuk follow blog dorang kan?
  2. Ada gak daripada blog yang aku follow ini diperkenalkan oleh kawan aku. Depa kata besh! So, aku try r usha. Then, memang confirm best! So, aku follow.
  3. Selain itu, ada gak aku try blogwalking kat page-page orang yang aku follow itu. Manala tahu ada senarai blog list yang best ke. Aku leh la baca-baca. Bila aku terjumpa dan aku rasa interesting, aku follow.
Ada beberapa sebab kenapa diorang di'follow' oleh aku:
  • Karangan dorang bersahaja.
  • Karangan dorang gile-gile.
  • Karangan dorang macam dalam novel.
  • Karangan dorang menginsafi diri aku yang kerdil nih.
  • Karangan dorang mampu memberikan inspirasi dan semangat yang jitu. Eceeeewaaah!
  • Karangan dorang boleh buat aku rasa perasaan dorang itu.
  • Karangan dorang mengikut selera aku.
  • Karangan itu daripada kawan aku. ehehe..
Bila aku dah suke kat karangan dorang, memang aku akan baca setiap entry yang dorang tulis. Tak miss. Kalo ter'miss', aku akan baca gak walopun karangan itu dah basi bagi orang lain.
Secara jujurnya, dulu, aku suke baca je karangan dorang. Tak mahu tinggalkan komen. Malu. Kenapa? Anggapan aku pada waktu itu, yang tukang komen itu semua, hanya kawan-kawan blogger itu jer. Ahahaha apedaaa!

Tapi sekarang ini, aku belajar dari Cik Nabilah_2908 dan Cik Hana itu. Tinggalkan komen selepas membaca. Thanx to both of you. Ehehe. Tapi kan, kekadang itu, aku tak tahu nak komen apa. So, mungkin aku just tinggalkan sedikit tanda yang aku datang kat page depa.

Papepun, terima kasih kepada semua! salam.. =)

peace! (n_n)V

p/s: aku tak pernah pun bermimpi entry aku dikomen dan di'follow'.
p/s/s: entry ini hanya sedikit penghargaan daripada aku kepada kamu. <3 <3 <3

5 org berkongsi rasa:

safiyyah [REPLY]said...

cik hana tu saya ke? (perasan jap. haha..)

saya pun baru setahun jagung tulis blog. sebab suka menulis. hehe..

nunama [REPLY]said...

hehe..
iyelah..
itu kamu..! (nyanyi sendiri ye lagu estrange ini =P)

peace! (n_n)V

zulaikhaablah [REPLY]said...

uisyh.... bangga2.. namaku di mention di sni. hehe..
mekacih krn menjadi follower ku! :-P

nunama [REPLY]said...

ehehe...
yes ur name were mentioned here..
sama2..that's my pleasure..

peace! (n_n)V

Fuz [REPLY]said...

nur, nanti buat entry tue yer, dah kene tag.melayan diri