KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Tuesday, August 30, 2011

1 Syawal 1432H

Tak menang tangan.
Tak sempat ambil gambar. Tetiba, "aeh? sudah pukul 6.30pm."
Ok. (angguk-angguk kepala)

Antara ayat-ayat yang keluar dari tetamu-tetamu,

"Haaa.. Mamabila...! The favourite auntie."

"Haha. Budak ini memanglah." (sebab aku paksa dorang makan kuih aku. Haha)

"Amboiii sopannya duduk." (kerusi dah penuh. Aku kena duduk bawah.)

"Nape makin kurus nih?" (Maknanya, dulu, aku ada isi sikit.)

"nabila mana?" (paling banyak orang tanya. Sebab em sebab orang penting la katakan. Ehem! Oh. Masa ni aku kat dapur. Tengah sediakan apa yang patut.)

Papepun, Syawal kali ini lain dari yang lain.
Zaman berubah.
Orang juga sudah berubah.
Kita kena terima.
Ada hikmahNya.

Oh ye 1 Syawal juga ulangtahun Perkahwinan Ummi dan Abah. :)
Mari ucap selamat untuk mereka.
Semoga kami sekeluarga dapat berkumpul di Syurga nanti. Amiin. :D

p/s: x baca korangnya entry lagi. Ini quick post. Tunggggguuuuu!! ^_^

4 org berkongsi rasa:

caliph shuriken [REPLY]said...

hepi anniversary ummi & abah ^^

yeaah, sy singgah braya sini dulu, hikk...

Puding karamel [REPLY]said...

betul.
bagi sy jg syawal kali ini lain dari yang lain
sbb Ramadhan yg dtempuhi jg lain dr yg lain ^^

Eid mubarak

Anonymous [REPLY]said...

selamat hari raya y ke4 !
n happy anniversary 4 ur parent ^^,

nabilah_2908 [REPLY]said...

cantik tarikh anniversary Ummi & Abah Nur...

erm...Nur...takziah yer tuk Nur & family...

Al-fatihah tuk abah Nur..