KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Wednesday, May 11, 2011

KMJ: request dari Adik Nina. :)

Salam Ceria kawan-kawan dan adik-adikku sekalian. :)

Oh. Tak sangka pula ramai yang tengok entry yang lepas pasal KMJ. hehe dan bertambahlah kenalan blogger aku. Tapi, dari kalangan remaja la kan. Takpe. Asalkan korang dapat input yang baik.

Ingat ye. Yang baik, jadikan sebagai tauladan. Mana yang buruk, sila tinggalkan. :)

Ok. Adik Nina ni tanya di shoutbox chat.


Oh. Dapat PDT. Kalau tak silap akak, dapat aliran sains kan? Alhamdulillah dan tahniah ye akak ucapkan. :)

Em facilities ape ye lagi. Rasanye sume dah diceritakan kat entry ini. Kalau akak cerita pasal PDT's life pula ok tak? Tapi, sikit jelah. Itupun, apa yang akak dengar-dengar dari kawan-kawan dan roommate akak sendiri.  ok x? Jangan marah ea kalau tak sama macam yang akak ceritakan ni. Peace! :)

Kalau Adik dapat PDT, tak la susah mana. Akan dapat biasakan diri dengan bestnye. Hehe.

Contoh yang paling jelas akak nampak (even akak hanyalah budak PST) ialah Kak Ika (roommate), Kak Ju dan Kak Fateh (classmates). Dorang ni semua adalah PDT. Tapi, bila batch akak masuk, kitorang sama-sama jadi PST. Nice huh? ;)

Aeh? Pening tak? Huhe.

Contoh:
Adik Nina ialah seorang pelajar PDT pada 2011/2012. Tapi, bila batch 2012/2013 masuk, Nina akan jadi PST sama macam dorang yang dapat PST waktu tuh (yakni batch 2012/2013). Haaa...Clear tak? Hehe.

PDT ini, banyak kelebihan juga tau. Antaranya:

1. Dapat ulang kaji pelajaran. Yelah. Sebabnye, korang akan belajar benda yang sama untuk 2 tahun pengajian di sana. So, peluang untuk fahami soalan dan ritma pengajaran juga lebih sedikit daripada budak PST yang kena jadi fast learner dan mungkin stressed bagi yang terlalu fikirkan stressed. Haha.

2. Belajar dalam keadaan relax. Kalau tak silap akak, masa batch 07/08 dulu, dorang banyak buat aktiviti. Ada pameran sains la. Hiking la. Macam-macam. Jeles juga kitorang yang budak PST ini tengok. Haha. Kalau tak silap akak juga, budak PDT akan belajar separuh daripada syllabus budak PST. So, bila Nina jadi budak PST tahun 12/13, mesti Nina dapat score banyak bagi quiz dan test. InsyaAllah. hehe.

3. Dapat menandingi pelajar PST. Inipun, bergantung pada diri juga. Kalau malas, tak dapat lah best. Tapi, kalau rajin, dan rezeki itu milik anda, insyaAllah, ok punya. Macam Kak Ju. Dia budak PDT. Dan sekarang sambung degree of Pharmacy di UPM. Best tak? So, rajin-rajinkan diri k. Hehe.

4. Dapat mengenali ramai guru. Disebabkan korang belajar selama 2 tahun, so, peluang untuk kenal ramai tenaga pengajar juga tinggi. Kalau ada benda yang tak faham, boleh tanya guru yang anda senangi. Haa... Kan bagus tuh. :)

5. Dapat mengetahui selok belok KMJ terlebih dahulu. Mana taknye, korang dah masuk setahun dari budak PST batch 12/13. So, of course la korang lebih tahu kan? Tapi, takmo sombong-sombong tau. Orang bertanya, kita jawab dengan baik kalau tahu. (n_n)

Oh ye. KMJ tidak menyediakan lift tau. Makanya, kalau dapat tingkat 4, sila sediakan stok makanan yang banyak. Huehehehe. Akak dapat tingkat 2. Just nice. ^_^ (saje nak bagi jeles. Haha.)

Perasan tak kenapa tulis, ninakim a.k.a nignagger? Sebab ini.


Ok. Itu jelah kot.


Akak dah update. Hehe. Hope u like it dan berpuas hati dengan entry yang tak seberapa ini. Semoga lebih berjaya di masa hadapan. Chaiyok2!! :)

p/s: kk tu ape ye? Huhu. Nanti akak update later kalau akak tahu. Hehe. Sory yup. :)
p/s/s: kalau tak faham dan ada sesuatu nak tanya, boleh je tanya di formspring akak. :)

4 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

terperinci... :)

bg akk KMJ tu cantik tmptnya...cuma bab outing tak besh sikit kan..kalau nk besh kena ke Melaka..

macam adik akak cakap....

apa la yg ada kat pekan koboi tu....
kalau nk shopping kain best la...nasib baik ada KFC & The Store..hidup juga la..hehehe.. :)

nunama [REPLY]said...

yup2. haha kurang utk bersosial. kikiki. rasanya karoke pun xda kot. haha. xpelah. bior bebudak ni, rajin2 belajar. hehe. (n_n)

nignagger [REPLY]said...

@nabilah_2908 and @nunama.
thanks ye akak2 sekalian sbb bg info yg brguna!
hehehe:)

nignagger [REPLY]said...

akak,
bioleh x cerita psl kolej kediaman?
thank u sgt2! hehe