KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Monday, May 23, 2011

Budak-budak

Salam kawan-kawan! :)

Just a short entry.

Kadang-kadang, budak-budak lebih pandai dalam menggunakan kaedah psikologi untuk meluahkan isi hati.

Nak jadi budak-budak balik boleh? Tapi, itu adalah mustahil. Makanya, cubalah ubah pemikiran  seperti pemikiran budak-budak yang penuh dengan imaginasi, semangat ingin tahu dan berani. Tapi, jangan jadi terlalu kebudak-budakkan pula. Be a moderate person. Hehe.

Yeaaayh! (n_n)

Contoh 1:
Di suatu petang.

Mamabila ada bawa duit tak?

Kenapa?

Haus. Nak aiskrim.

Contoh 2:

Waktu tengahari.

Sedap tak mamabila masak?

(angguk-angguk)
Em em em.. Kuah sedap. Nasi je tak sedap sikit.

Lihat. Budak-budak pun pandai guna kaedah psikologi. Memuji dan menegur.
(Haha. Tapi memang betul pun. Hari itu, terkurang air. Jadi, nasi terkeras sikit. Sorry! ^_^)

Jom jadi budak-budak!! Kikikikiki.

5 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

satu lagi..budak2 tak pandai nk bohong...dia cakap terus dari hati... ;)


jom ke APA KATA HATI pulak ;
PAKAI BOTOX KE ??

nunama [REPLY]said...

hehe. tahu takpe. comel je selalu. :)

azana [REPLY]said...

kadang2 orng yang selalu psiko ni boleh bagi tekanan kat kita..hehe

safiyyah [REPLY]said...

comelnya budak2 kan. n comel jugak panggil mamabila. haha

anak saudara hana pon macam tu. jujur sungguh sampai kita pun terkedu dibuatnya

nunama [REPLY]said...

hana:
hehe. comel2. haha perasan betul.

kan? budak2 memang gitu. tu yg best bercerita dengan budak-budak nih.

p/s: tapi kan, kengkadang geram gak kalo dorang nakal2. kikiki. ;p