KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Friday, February 18, 2011

Orang Hebat pun Banyak Kali Gagal

"Ko buat apa pun, pasti takkan jadi punya!"

Itu mungkinlah kata-kata yang dilontarkan kepada Thomas Edison sewaktu beliau mula-mula nak buat lampu dulu. Tak support langsung kan? Orang kata macam-macam lagi. Tapi, beliau tetap dengan semangat kental teruskan perjuangan. Hebat dan kuat kan?

Kalau saya pula??

Ops! Entahla. Sekarang nipun, project masih tak jadi lagi. Bukan tak jadi sangat pun. Cuma nak syncronized dan ada masih yang kurang. Baru 8 kali trials. Belum 99 kan? Oh oh oh! rasa macam sesak nafas projek asyik tak menjadi seperti yang diharapkan. Tak tahu sempat ke tak, nak siapkan dalam masa berpraktikal ini.

Orang yang genius pun pernah gagal. Inikan aku yang masih banyak tak tahu dan dalam proses belajar. Standard kan tu semua?

Huhuhu. Semoga diberi kekuatan dan kesabaran untuk menyiapkannya. Itupun, kalau diizinkan olehNya.

If we change our views, we can see things differently
-Bestie-

Salam~

6 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

kalau bercakap tntg kejayaan & kegagalan..

akk selalu tringt pada atok KFC tu...

jenuh cuba jual ayam dia...akhirnya percubaan yg ke 99...baru berjaya...

skrg ni...sana sini ada KFC... :)


sabar yer....insya'Allah..pasti berjaya punya.. :)

p/s; nur buat sendiri eh background ni...siap ada cop mohor...hehe.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
FAIRY TALES

nunama [REPLY]said...

Kak Nabilah:
Aaahla KFC. hehe. pakai sebut je tadi 99 trials. wahaha.

adooiih! entahlah kak. kadang2, down juga. saya mmg tak setabah mereka. Cuba menguatkan diri tika ini. insyaAllah. saya akan cuba jayakan projek ini.

papepun, thanx ye kak! (n_n)

p/s: aah. buat sendiri. alaaa edit2 gitu je. hehe. masih mencari background yg berkenan. ok ke ni? huhe

azana [REPLY]said...

jgn berputus asa Nunama!!

Chaiyok! Chaiyok...

semoga kamu berjaya..

NuSaNa NoSa 91 [REPLY]said...

all the best, nunama~~ u can do it!! ^_^

biasa la.. manusia kebiasaanya lebih cenderung utk kecewa klu gagal.. tp, kita bleh bangkit, kn?? ^_^

Cikgu Tie [REPLY]said...

Orang yang berjaya biasanya memang terdiri daripada orang yang pernah gagal,tetapi tidak mudah berputus asa sebaliknya menjadikan kegagalan itu sebagai cabaran untuk terus mencuba sehingga berjaya.

nunama [REPLY]said...

Azana:
huhu insyaAllah. saya akan cuba!
yeaaayhh!
Thanx Azana. (n_n)

Keen:
insyaAllah Keen. Doakan saya k.
Yeaaayhhh!
Thanx Keen. (n_n)

bangkit itu harus. tapi, sakit dan perit sikit sebelum betul2 bangkit. aduuh!

Cikgu Tie:
Terima kasih cikgu. Saya akan ingat itu. (n_n)