KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Monday, February 14, 2011

Bekas-bekas Luka

Salam Kawan-kawan!! :)

Aku terasa nak ketawa pula hari ini. Lagi-lagi bila tengok luka-luka kecil dan parut kat tangan aku ni. Haha. Aisyh. Tiba-tiba je banyak sangat luka aku. Mula-mula itu, kena minyak panas. Terkepit kat mangga. Tersentuh cerek panas. (Ni memang saja sentuh sebab nak tahu panas ke tidak). Pastu, tergoret sebab almari pula. Wahahaha~~

Dah tak comel. Macam mana ni? Eleh. Macam tak biasa kan. Nanti dia molek la tu. Take time sikit je. Aku buat treatment sendiri. Guna aloe vera. Yeeeehaaa! InsyaAllah. Sembuhla nanti. Hehe.

Isyh. Apekehal ntah. Macam-macam. Clumsy sangat kot. Padahal cool giler weiyh p sentuh cerek tu. Budget macam kebal sangat la kan. Haha. Poooodaah! :P

Aaah kan. Luka kat luar ni, kita nampak, bolehlah buat treatment bagai. Luka kat dalam itu, kita tak nampak. Tetibe terasa sakit je. Luka macam ini, lagi perit kan? Tak molah!

Pesanan ustazah dan ustaz dulu, serta kawan2 dulu:
Sembuhkanlah dengan membanyakkan zikir Astaghfirullahala'dzim dan bacaan Al-Quran supaya luka yang tak nampak itu, reda sedikit demi sedikit. Jangan lupa memohon pertolongan dengan berdoa kepadaNya.

InsyaAllah.

Luka, cepat sembuh ye. (n_n)

8 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

haih...mcm2 dia kena...kesian dia... ;)

skrg ni...luka dlm hati je la yg belum sembuh yer..? (^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SALAM MAULIDUR RASUL

nunama [REPLY]said...

Kak Nabilah:
hehe. haisyh. mana ada. ;p

azana [REPLY]said...

urm...luka yang x nampak 2 da lama reda...alhamdulillah...

hysman [REPLY]said...

adeii..hehe...
cerek yg kosong jgn disangka tak panas..pesal klu ade isi baru panas..
haiyakk..hehe

luka dlm klu byk sgt byk2 zikrullah..
:)

Amy Syaquena [REPLY]said...

luka yang tak nampak tue la lambat nak sembuh kalau tak betul2 dapat pengubatnya...

nunama [REPLY]said...

Azana:
Alhamdulillah. :)

Hysman:
Haha. itulah. tgn gatal nak ngetest panas ke tak. padan muka kat diri.

insyaAllah. thanx. :)

Amy Syaquena:
hehe. yang penting berlapang dada dan serahkan pada Dia. Dialah pemegang hati ini. thanx ye. :)

NuSaNa NoSa 91 [REPLY]said...

luka kt dlm ati, sgt sakit.. smpai rasa nk buang hati dan jntung tu.. hu3~ T__T

nunama [REPLY]said...

Keen:
huhu betul2. Tapi, kena cepat2 ubatinya. Supaya tidak melarat. Yeaayyhh! (n_n)