KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Tuesday, February 22, 2011

Mungkin Ada Kesilapan Di Mana-mana

Salam Ceria! :)

How's ur day? Senyum jangan dilupakan ok. Kunci untuk bahagia. :)

For me, i think, there is something going wrong somewhere in myself. Is it true? I don't know, why this feeling keep haunting me. Sometimes, i can bear it. In other way round, it will make me crying.

I know. I just a human like. Like you and other people in this world. I am just a person who keep doing some mistakes in their life. But, for sure, this mistake (I hope) i will never and ever do it again.

Pernah terjah blog Hilal Asyraf? Tapi, sekarang ni, blog dia, kena jadi ahli berdaftar. Papepun, he has something with his written. Ayat yang biasa, tapi mampu menusuk tangkai jantung aku. Dia ada kata,

"Bila ada masalah dengan manusia, biasanya ada kena mengena dengan hubungan kita kepada Allah SWT. Sama ada hubungan kita dengan Allah SWT bermasalah, maka Allah menurunkan masalah antara kita dengan manusia agar kita merasakan bahawa Allah sahajalah tempat yang kita ada, ataupun sama ada hubungan kita dengan Allah SWT amat baik, maka masalah kita dengan manusia adalah untuk meningkatkan darjat kita di sisiNya."

Ya. Mungkin aku ada lakukan apa-apa kesilapan di masa lalu. Ya Allah. Ampunilah hambaMu ini.

Mungkin juga kesilapan yang kita tak sedar kan? Isyh.

4 org berkongsi rasa:

azana [REPLY]said...

2 la... kita manusia sentiasa melakukan kesilapan. bila wujudnya kesilapan baru lah kita sedar ada nya pembetolan yang perlu dibaiki..
hanya mampu memohon keampunan dariNya.. dan sesungguhnya Allah S.W.T itu maha Pengampun dosa2 hamba2Nya...

saya suka penulisan Hilal Asyraf...:)

tot tot kecik [REPLY]said...

salam..


kesilapan itu adalah peneman setia setiap manusia..sebab setiap manusia tidak sempurna dan pasti walaupun sekali akan melakukan kesilapan samda secara sedar ataupun tidak sedar..

dari kesilapan itulah yg akan menyedarkan dan mematangkan kita..jadi, hadapilah ia dengan tabah dan redha..moga2 segalanya berjalan dengan lancar..amin.. :)

nabilah_2908 [REPLY]said...

manusia & kesilapan tak boleh dipisahkan..antara sedar atau pun tk pasti kita akan lakukan kesalahan tu kan..? ;)

psst....akk nak bagi Nur peluang tuk menang cermin mata hitam...meh.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
GIVEAWAY EDY : KATA KAU!

nunama [REPLY]said...

Azana:
benar. semoga dapt mengislahkan diri ini. Thanx for sharing. :)

Cik Tot:
Wassalam.
InsyaAllah. Semakin dewasa, semakin diuji dengan dugaan dan cabaran hidup. Sedang dan masih berusaha menabahkan diri ini. Hehe. Thanx for sharing. :)

Kak Nabilah:
aahla kak. rasa diri lemah sgt. Haha. Mengada betul. Isyh.

yeke? hehe ok2. Thank you soo much akak. InsyaAllah saya cuba buat kalau sempat. :)


Thanx to all! U are the best! (n_n)