KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Wednesday, December 1, 2010

Sepanjang 3 Hari.

27 NOVEMBER 2010


~~MEMBELAH AWAN~~


Assalamualaikum w.b.k.h

Ingat lagi tanggal 10 November 2010? Ya! Besday aku yang ke-21.

Alhamdulillah. Tidak kusangka, rupanya ada sequel. Aku pulang ke Johor dengan menaiki kapal terbang. Hadiah besday dari kakakku. Hehe. Alhamdulillah. Selalunya perjalanan mengambil masa 10 jam untuk sampai ke Johor, tapi kali ini, hanya mengambil masa selama 1jam5minit. 10 kali ganda kecil dari nisbah yang asal.

Tak sangka kan? Dapat hadiah selepas tarikh hari lahir. Hehe. Oh! Bukan itu sahaja. Sebelum aku melepasi boarding pass, Cik S masak spagethi untukku.

Seriusly, terharu giler. Dia memecut laju motosikalnya sebab waktu itu, panggilan terakhir penerbangan ke Johor. Terima kasih banyak-banyak Cik S. Kamu selalu buat kejutan begini. Dan, spagethi yang dimasaknya, memang sedap. Sampai licin aku makan. Huhu. Thanx a lot yar! :)

Terdapat peristiwa yang lain berlaku. Mungkin aku cerita lain hari sahaja ye. Sabar. :)

*** ******* ***** *******

28 NOVEMBER 2010

~~KEJUTAN DARI KAK NABILAH. :)~~

Sesampainya di rumah, Puan Ummi dan Incek Abah menyambut kepulanganku. Puan Ummi memasak Ikan Jahan Asam Pedas. Subhanallah! Sedap sangat. Aku bertambah-tambah nasi dalam pinggan. Memang rindu betul dengan ASAM PEDAS Puan Ummi yang satu ini. Masamnye, pedasnya, semua ada. Two thumbs up! Terima kasih ye Puan Ummi!! :)

Kemudiannya, Incek Abah memberikan hadiah yang ku terima dari Kak Nabilah sempena giveaway AKH pada 6 November 2010 yang lalu. Korang nak tahu, aku dapat special sikit dari yang lain. Waaah!! Terkejut dan terharu aku. Aku dapat apa? Nak tengok? Tapi jangan berasa jeles tau. :P

Taraaaaaaaaaa!!!!

[gambar akan diupload kemudian]

Haaa comel kan?? Hahaha. Hadiah ini pun sempena besday aku yang lalu. Hadiah selepas hari lahir juga. Terima Kasih Kak Nabilah! :) Hehe. Kebetulan, masa aku melihat hadiah aku tu, anak sedaraku ada di sebelah. Dia nak ambil ikan ni. Isyh! Mana boleh. Kalau barang aku, aku tak kisah. Tapi, ini merupakan hadiah dari someone. Mana boleh bagi orang lain. Hehe. Kejam kan?

To my niece and nephew, nanti mamabila bagi dan belikan yang lain ok? Hehe.

Coklat itu pula, aku berkongsi dengan semua. Sedap-sedap!! Hehe. Dah habis pun makan.

Seperti yang dijanjikan, aku turut dapat melihat Maher Zain. Keh3. Dah dengar pun. Waah! Semua best-best lagu dia. Cuma agak terkilan sedikit. Ingatkan beli yang original dapat semua lirik lagu yang terdapat dalam album tu, rupanya tidak. Takpelah.

*** ******* ***** *******

29 NOVEMBER 2010

~~HATI TERTANYA-TANYA~~

Tet…tet….tet… Telefon genggamku berbunyi menandakan ada satu mesej diterima.

Cik F??? Waah! Rindu?? Macam tahu-tahu sahaja. Hehe.

Oh! Sedang enak duduk merelaxkan diri selepas itu, dapat panggilan telefon dari seseorang yang meminta aku datang ke pejabat courier untuk mengambil barang.

Dalam kepala sudah berfikir yang macam-macam. Barang apa pulak? Rasanya, aku tiada buat sebarang pembelian barang masa ni. Aku meminta bantuan Incek Abah untuk mengambil barang tersebut kerana kebetulan Incek Abah berada di bandar.

Sesampainya di rumah…….



Storm Readers?? Buku apa ye??



Subhanallah!!! Biografi Muhammad bin Abdullah! Terkejut bukan kepalang aku dibuatnya.

Terasa air mata bergenang di tubir mata. Syukur yang teramat. Memang tidak menyangka pun.

Di situ, tiada tertulis nama pengirim. Aku mengesyaki Kak Ai. Lantas, telefon genggam ku ambil dan terus menghantar ucapan terima kasih di atas pemberian buku yang sangat berharga ini.

Rupanya, bukan kak Ai. Tapi seorang pengirim yang tidak mahu dirinya diketahui. Surprising heh? Hehe, Tak sangka ada secret admirer. Perempuan ye yang pastinya. Hehe. Syukur! Syukur! Syukur! Dah habis pun membaca. Hehe. Nanti saya review buku tu. Meremang bulu roma seperti berada di zaman itu.

Kepada pemberi hadiah,
Terima kasih banyak-banyak. Tidak sangka akan dapat kejutan sebegini. Terharu sangat-sangat. Kalau lah aku tahu siapa pengirimnya, mahu sahaja aku menelefon beliau. Sehingga begini kejutan dia berikan kepadaku. Sememangnya, dia tahu kecintaanku kepada buku. Terima kasih yang tidak terhingga. :)

Kak Ai kata, buku ini sempena hadiah besday aku yang lalu juga. Waaah! 3 hadiah dalam masa 3 hari. Terima kasih ye semua. Korang memang the best!! =)

Tak dapat memiliki buku Bicara Pedusi dari Puan Insyirah. Mungkin sebab itulah Dia gantikan dengan yang lebih baik.

Terima Kasih ya Allah atas segala nikmatMu kepadaKu serta orang-orang disekelilingku. Terima kasih kepada si pemberi hadiah. Semoga kalian sentiasa dirahmati dan diberikan keberkatan hidup di dunia dan akhirat olehNya. Amiin ya Rabbal A'lamin.

Oh ya! Hari ini juga merupakan tarikh lahir seorang sahabatku yang berada di Johor.

SITI MARIYAM BINTI ABDUL RAZAK
selamat menyambut ulang tahun kelahiran yang ke-21!
Semoga sentiasa dirahmatiNya dan sentiasa bergembira.
senyum selalu ok?
kerana senyumanmu begitu berharga.
hehe.

*** ******* ***** *******
1 DISEMBER 2010

~~ONLINE SEBENTAR~~

Salam Ceria kawan2!! :)

Ada yang rindu saya tak? hehe. Saya ingatkan tiada. huhu. Sebentar tadi, buka sahaja FB, terdapat dua nama yang merindui saya. Huhu. Terima kasih ye kamu! Ye kamu! Cik 'Aieen dan Cik Harifa.

Terima kasih banyak-banyak kerana masih merindui saya. Saya juga sentiasa merindui anda. :) Walaupun, bantal peluk itu sudah kempis dan beg Mickey Mouse itu terkopek sedikit. Hehe.

Kepada teman alam mayaku juga. Terima kasih tidak terhingga. Terharu melihat anda singgah dan meninggalkan jejak di blog ini. Mahu lihat? Anda boleh lihat terus ke shoutbox saya di sebelah kanan screen dekstop masing-masing. Haaa nampak kan? Cikgu SR, Ayu, TZ, dan Hadi. Terima kasih ye! :)

Alhamdulillah. Terima kasih ya Allah. (n_n)

Nota Hati yang sedang Berbunga: Subhanallah! Begitu banyak kejutan kepadaku selama beberapa hari ini. Terima kasih semua! Love you fillah! =)

p/s:
  • maaf. saya tidak online selama beberapa hari yang lalu.  Berkemungkinan juga, pada hari-hari yang mendatang. Mungkin selepas seminggu keadaan akan menjadi tenang.
  • saya doakan kalian sentiasa sihat sejahtera dan sentiasa ceria ok.
  • gambar-gambar hadiah akan diupload kemudian. saya pun tak sabar nak share gambar hadiah-hadiah itu dengan anda semua. hehe
  • selepas habis exam pada hari Jumaat yang lalu, terus diserang demam, selesema dan pening kepala. Sekarang sudah semakin baik. Harap dapat sembuh dengan cepat.
"ujian adalah tarbiyah dari Allah"


7 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

murah betul rezeki Nur..tumpang gembira dgn apa yg Nur dpt.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
BLOG KEMAS

tot tot kecik [REPLY]said...

salam..

hepy belated besday..
semoga sihat2 selaluuu... :)

IMANSHAH [REPLY]said...

ikan jahan tu apa ye

nunama [REPLY]said...

Kak Nabilah:
alhamdulillah. hehe terima kasih juga dgn hadiah special tu.
comel sangat! :)

cikTot:
terima kasih. hehe. :)

Cikgu Imanshah:
emm species ikan darat.
ada gak org panggil ikan mayong.
wallahua'lam. :)

nabilah_2908 [REPLY]said...

psst....ada 1 rahsia lagi...

coklat tu pun special gak..sbb yg lain dpt sebiji...Nur dpt 3...hehe..mmg rezeki Nur...(^_^)

Unknown [REPLY]said...

besnya dapat adiah buku itu...

nunama [REPLY]said...

Kak Nabilah:
Waaahhh!! Specialnye! Thanx again kak Nabilah! :)
Banyak yang akak dah lakukan. huhu. terharunye. Thanx akak. :')

Azana:
mmg best. semua hadiah tu best2. :)