KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Saturday, December 18, 2010

Tiba-tiba Rasa Diri Aku Pelik

Salam Kembali Kawan-kawan!! :)

Alhamdulillah. Aku masih bisa menaip di ruangan maya ini lagi. Terima kasih kepada pelawat yang sudi hadir ke sini. Kepada Kak Nabilah, terima kasih atas tag untuk BLOGLARIAN itu. Hehe. Akan cuba diselesaikan secepat mungkin. Cam best. :)

A'ha! Berkenaan kepelikan diri aku ni. Entahla. Melalui pemerhatian aku, rata-ratanya, semasa cuti dirumah (bagi pelajar yang duduk di hostel) mereka mempunyai masa yang banyak untuk blogwalking, menulis entry, dan online selalu.

Tapi, aku?? Masa di rumah la aku sibuk. Kadang-kadang bukan sibuk mana pun, cuma masa luangku telah beralih ke televisyen. Hal ini mungkin disebabkan kalau aku online, macam tak kena la pula. Puan Ummi menonton tv, aku sibuk di bilik (sebab laptop aku berada di bilik). Sudahlah aku pulang ke rumah jarang sekali. Bila sudah pulang ke rumah, masih juga mahu menghadap laptop. Tidak cukupkah aku menghadap laptop di USM selama keberadaan aku di sana? Macam tak manis kan? Itu pendapat aku. Korang rasa?

Hehe. Bukan aku tak rindu nak menaip-naip di sini, tetapi, kekangan waktu juga seakan mencemburui aku. Eceh!

Pelikkah aku?

Selain itu, aku kehilangan kata-kata untuk memotivasikan diri melalui penulisan sekarang ini. Kalau korang baca entry aku awal-awal dulu, banyak berkisar luahan hati disertai motivasi untuk diri. Tapi kini, ayat-ayat itu, tak mampu ku taipkan. Mungkin sebab aku sudah banyak mengeluarkan kata-kata itu secara lahiriah. Bukan lagi monolog dalaman. Serasa macam blog aku kehilangan arah tuju diri sahaja. Huhu. Sedih tau!

Isyh. Aku pun tak faham. Pelik sangat ke aku?

Rindu betul nak menghidupkan motivasi diri melalui penulisan. Duhai hati, sabar dan bertahanlah!

Dimana teman muhasabahku?

Diari ringkas: Dapat tahu sesuatu yang menggembirakan Kak Ai dan aku juga. Semoga segala urusan dipermudahkan olehNya. Aku tumpang gembira bila kawan aku juga gembira. Ukhwah itu sungguh indah. Rindu pula pada kamu semua, wahai temanku. :)

6 org berkongsi rasa:

IMANSHAH [REPLY]said...

saya habiskan masa di rumah dengan makan..haha

nunama [REPLY]said...

haha.
makan pun sama gak Cikgu.
Makanan kat rumah semua enak kan?
hehe.

azana [REPLY]said...

btol jgk ek..balik umah dk ngadap je laptop ni.. ape la nk jd ngn aku ni...

apa2 pn kamu x pelik..:)

nunama [REPLY]said...

Azana:
errr ok. terima kasih ye. :)

nabilah_2908 [REPLY]said...

tak pelik la Nur..

mcm akak juga...bila balik rumah..dh tk kuasa dh nk berhubung kait dgn dunia internet..

sbb kt office..dah puas ngadap..mcm Nur juga..msa study..internet la hiburan kita...tp bila di rumah..ada hiburan lain yg lebih menyeronokkan betul..? (^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak,
BILA TELEFON BRBUNYI

nunama [REPLY]said...

hehe. betul tu kak Nabilah. :)