KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Thursday, March 31, 2011

Sakit Hati

Sakit Hati ada 5 ubatnya...

1. Baca Quran faham ertinya
2. Solat Sunat
3. Zikir Malam
4. Duduk dengan orang yang soleh
5. Perbanyakkan Puasa

Ye kawan-kawan.. Benda ini nampak mudah untuk kita lakukan. Rasanya, semu orang tahu. Tapi, selalunya, tidak istiqamah.

Aku adalah antara orang yang macam itu. isyh3.

Kadang-kadang itu, terdetik di hati, "ye...tahu benda itu semua. Nanti-nantilah buat." Lepas dah buat benda itu semua, masih x menjadi juga. Mulalah nak berhenti daripada melakukan benda-benda itu.

haisyh.

Macam mana nak berkesan sedangkan diri kita sendiri tak yakin?
Macam mana nak jadi jika kita buat sambil lewa tanpa keikhlasan yang sebenar?
Macam mana nak istiqamah bilamana fikiran dan otak hanya untuk keduniaan semata?

Manusia. Mudah sahaja untuk mengatakan itu dan ini. Tetapi, amat sedikit yang melakukannya.

Kita nak jadi golongan yang mana?

p/s: aeh. mcm tak kena dengan tajuk. *malu*

4 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

akk rasa...akk bukan dalam golengan 'yg melakukannya'.....tp golongn manusia yg lagi 1 :(



jom ke APA KATA HATI pulak ;
JOM UJI MINDA

nunama [REPLY]said...

huhu. xpe kak.

kita pun sama. adeeeh!

jom sama2 kita berusaha ke arah yang lebih baik! (n_n)

azana [REPLY]said...

a'a la... kite tau smua benda 2... tp mmg x istiqamah... sekali dua je buat.. pastu lupa la..

sbb 2 kena duduk dengan org yg soleh.. mungkin akan slalu di peringati dengan benda2 ni..

nunama [REPLY]said...

Azana:
betul3. kena beringat selalu.

hehe. kadang, si tukang cakap ni pun, begitu. lagi byk ujian yg dtg. :)