KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Friday, March 5, 2010

di kala in.....

ya Allah Tuhanku....
yang merubah kalbu..
tetapkanlah...
hatiku..
moga sentiasa...
dalam agamaMu..
juga...
taat akan perintahMU..
Tuhan...
usah bebankan kami...
dengan bebanan yang berat..
seperti...
yang pernah kau berikan...
kepada ummat yang terdahulu dari kami..
Tuhan..
jangan pikulkan kami..
yang tidak kami terdaya..
maafkan..
segala kesilapan..
ampunkan lah dosa-dosa..

rahmatilah kami... =)

hatiku....
sedang berbisik...berbicara keseorangan..
ya Allah.. hambaMu ini teramatlah lemah.. perkara yang baru sekecil ini Kau duga aku ya Allah..
aku tahu.. mungkin itu akan membuatkan aku lebih baik dari hari-hari semalam...
adakah mampu aku mengharungi saat-saat kritikal ini??
adakah aku cemburu??
adakah aku terlalu mengikut emosi??
adakah aku sahaja mencetuskan isu??
aku x mampu untuk sakit hati lagi..
sakit hati akan membuatkan aku lebih terluka..
luka yang dahulu masih belum sempurna diubati..
berikanlah aku kekuatan supaya aku tidak akan mengingatinya lagi..
hanya kepada Engakau ya Allah...
hanya kepada Engkau........

amiinn...ya Rabbal 'alamin...

0 org berkongsi rasa: