KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Saturday, February 27, 2010

di dewan pMr..

Assalamualaikum..


Ehehe nak dengar salah satu kisah berkenaan aku x?? peristiwa ini berlaku ketika aku di tingkatan 3.. sedang mengambil PMR di SMK taman rinting 2. Sehingga kini, masih jelas di ingatan aku keadaan dan suasana di dalam dewan peperiksaan itu.


Aku duduk tidaklah terlalu belakang sekali. Boleh dikatakan kedudukan aku ¾ daripada baris itu. Kalau tidak silap, waktu tuh, subjek sejarah.


Kononnya, dengan muka yang agak yakin,


semangat juang yang kental,


peluh sebaldi,


penuh ilmu di dada (yelah sangat),


senyum sampai ke telinga (fakta tentang aku utk hilangkan nervous),


aku melangkahkan kaki menuju ke tempat duduk yang telah disediakan untukku.


Tiba2…………………..


Aku pusing kiri,


Aku pusing kanan,


Aaaaaaaaaarrrrrrrrrrrggggggggghhhhhh!!


Kenapa muka orang lain……


Saat itu…


Jantung berdegup kencang,


Darah tidak turun ke muka,


Ku pandang ke belakang,


Rakan sekelas ku sedang tersengih2 memandang ku…


adeeeeeehhhHhh!!


Rasa macam nak nyorok bawah meja jer..


Rupanya, aku tersalah tempat duduk laaa…


Konon2nya, nak masuk and nak duduk paling awal..


Nasib bek, aku mampu menenangkan diri sebelum peperiksaan bermula..


Kalau tidak………xtaulah ceq nak kata..


Ehehe..


p/s: len kali, jangan men agak2 jer.. pastikan betul2 kondisi anda..

salam bahagia.. =)

0 org berkongsi rasa: