KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Saturday, October 1, 2011

Sebulan Berlalu..

Salam Semua. :)

1 September lalu, abah pergi tinggalkan kami.

1 Oktober ini, merupakan hari kelahiran abah.

Angka yang mudah. Senang nak ingat.

:)

Bila tengok handphone, nombor pertama dalam list aku, "Abah".

Selalunya, bila jauh, masa besday abah, aku akan call dan nyanyi. Nanti mesti abah ketawa dengar aku nyanyi.

"kekekekeke"

So sweet!
Abah... Selamat Hari Jadi! :)
Semoga Abah punya rumah yang lebih baik daripada rumah yang dulu, keluarga yang lebih baik daripada keluarga yang dulu, isteri yang lebih baik daripada isteri yang dulu. Dimasukkan di dalam syurga dan dihindari daripada azab kubur dan ujiannya serta daripada azab neraka. (sebahagian terjemahan Doa Tahlil)

p/s: Kalau dulu, bila telefon nak cakap dengan Ummi, mesti Abah sengaja lengah-lengahkan waktu. Nak cakap dengan aku. Nak borak dengan aku.
Rindu betul!

Sebulan. Terasa macam bertahun.

Ya! Aku akan cuba dengar nasihat kawan aku. Jangan bersedih terlalu lama. Aku cuba. Tapi, bila teringat, memang tak boleh nak berhenti.

People never dies...really. Death only a transition, from this life to another. Goodbye is not forever. Goodbye is not the end. Goodbye is just another word to say I'll miss you. After all, in the end, we all will go through the transition and meet the one we missed on the other life.
(NIS, 2011)


"Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam kitab (Luh Mahfuz) sebelum Kami menciptakannya. Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah. (Kami jelaskan yang demikian itu) supaya kamu jangan berdukacita terhadap apa yang luput dari kamu, dan supaya kamu jangan terlalu gembira terhadap apa yang diberikanNya kepadamu. Dan Allah tidak menyukai setiap orang yang sombong lagi membanggakan diri.."
(Surah Al-Hadid 57: 22-23)

Maka, sudahlah! Janganlah kau tangisi apa yang bukan milikmu!

Terima kasih ya Allah kerana pernah meminjamkan Abah dalam hidupku. Abah yang baik. Abah yang memahami. Abah yang cukup segalanya. Terima kasih banyak-banyak. :')

I am proud to have you as my Abah even just for a while.
I am proud to put your name behind mine.
Love you so much! :D



1 OKTOBER 2011.
Genaplah umur Abah 73 tahun. Abah... We will miss you. Always. :)

Oh ye..
1 OKTOBER 2008.
Abah disahkan menghidap penyakit jantung.
Sempat juga aku dan kakak aku 'menginap' di IJN.

"Kelahirannya disambut dengan penuh kesyukuran. Perginya ditangisi kerana kehilangan"

Abah.. Damailah dikau di sana. :)

3 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

Al-fatihah tuk Abah Nur....

sebulan...bukan la lama...tak salah kalau masih bersedih...

take your time dear...tp janji dengan diri sendiri...walaupun sedang bersedih..pelajaran jgn di abaikan yupp...:)

nunama [REPLY]said...

:)

okay. Jia you2!! ^^

Terima kasih kak. Really appreciate it. Hehe.

aieen kacak [REPLY]said...

kuatlah sayang.sedih baca entry ni