KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Tuesday, September 20, 2011

This is for now.

Salam semua!! :)

Pertamanya, terima kasih kepada rakan blogger yang ambil berat. Sangat menghargai. Kak Nabilah, Dr Puding Karamel dan kepada sesiapa yang tidak tinggalkan jejak juga. Terima kasih banyak-banyak. :)

Minta maaf juga kepada semua. Mungkin, blog ini akan bersawang sikit. Hehe. Tak tahu entah bila boleh seceria macam dulu di alam maya. Sebab alam maya ini merupakan hati aku. Perasaan aku. Segala perasaan memang di sini.

Maybe the people out there can see me as happy as I used to be. But, I am not actually. Di luar, aku boleh bergelak ketawa. Bergurau senda. Bercerita. Tapi, dalaman terasa sakit. Perit. Mungkin aku belum cukup kuat hadapi semua ini. Macam hypocrite kan?

Aku pun tak tahu macam mana aku boleh bergelak ketawa tetapi dalam masa yang sama hati aku risau. Berfikir macam-macam. Aku tak reti nak bercerita perasaan aku. Tak reti bercerita betapa sakitnya aku. Tak reti bercerita aku sedih. Aku hanya boleh pancarkan aku gembira. Kononnya la kan.

Teringin nak berkongsi. Tapi tak reti. Huhu. Sakit.

Sebab, bila aku dah puas nangis, aku akan lega sendiri. Dan dah takda apa untuk aku bercerita dengan orang. Untuk aku tangiskan dihadapan mereka. Sebab, aku dah nangis puas-puas dahulu.

Aku tahu. Ramai kawan aku yang marah. Tak puas hati dengan aku. Aku tak berkongsi rasa sedih aku. Nak buat macam mana. Aku dah termenangis terlalu banyak sebelum jumpa dorang. Jadi, aku jadi macam biasa. Macam tak ada apa-apa yang berlaku. Konon la kan.

Minta maaf ye.

Serius. Fikiran aku tak berapa fokus sangat. Nasib baik, kelas tak banyak sangat.

Aku memang sibukkan diri. Baca buku. Hang out with my friends. Tapi, bila once aku terkenang atau berseorangan, perasaan sedih memang tak dapat dibendung.

Macam mimpi semua ini berlaku.

Bila dengan kawan, tiba-tiba perasaan sayu datang, aku cepat-cepat muhasabah diri sendiri. Fikir yang baik-baik. Waaah!! Kejamnya aku pada diri sendiri.

Tapi, itu je yang mampu aku buat.

Masa nak bertolak balik Penang, aku cium Ummi. Aku pesan itu pesan ini. Aku memang tak nangis depan dia. Aku tahan sedih aku dalam hati. Naik je kereta, air mata aku terus keluar. Memang perit. Aku taknak beliau sedih. Mungkin aku tak dapat tahan nanti kalau teringat dia sedih. Sebab itu aku cuba kuat.

Bila adik beradik aku nangis depan aku, aku memang tak nangis sama. Aku cuba menenteramkan mereka semula. Cakap benda yang baik-baik. Macam aku dah kuat. Tapi, lepas itu, aku masuk bilik air, takpun pergi keluar kejap, aku nangis. Nangis sungguh-sungguh.

Ya. Aku dah pandai nangis tanpa keluar suara. Dan mata aku pun tak nampak sangat kalau aku nangis. Hehe.

Tapi, takpelah. Mungkin awal-awal kot. Mungkin nanti, aku dah terbiasa, jadi dah tak sedih-sedih lagi. Kan? Yeaaayyhhh!! :)

Kalau aku sedih macam ini, Ummi mesti lagi terasa sedih kan? Bila fikir itu, aku cuba jadi kuat semula.

Sekali lagi, terima kasih kepada yang sudi baca dan yang datang sini. Semoga Allah balas dengan sebaik-baik kebaikan. Jasamu ku kenang. InsyaAllah. :)

Untuk kali ini, dan tak tahu bila lagi aku mampu coret sesuatu di sini.

Sehingga bertemu lagi, jaga diri baik-baik. :D

4 org berkongsi rasa:

aieen kacak [REPLY]said...

ya allah...sabar ya.jadi kuat bell.jadi kuat..

nabilah_2908 [REPLY]said...

Nur kuat kan....insya'Allah...Nur akan ok nanti.... take care dear...

Allah sentiasa bersama kamu..kalau tak mampu luah pada manusia...luahkan segalanya pada Dia...kita akan rasa lega... :)

moga ada coretan baru dalam masa terdekat ni.... :)

Puding Karamel [REPLY]said...

Sabda nabi SAW
'Sesungguhnya air mata mengalir dan hati pun bersedih. Namun, kami hanya mengucapkan perkataan yang diredhai oleh tuhan kami. Sungguh kami bersedih kerana berpisah denganmu, wahai Ibrahim.'

Kalau perlu, menangislah...

nunama [REPLY]said...

'Aieen Kacak:
yeaayhhh!! Kuat. :)

Kak Nabilah:
insyaAllah. :)

Dr Puding Karamel:
:)

Terima kasih semua. Terima kasih banyak-banyak. terima kasih atas nasihat. Terima kasih atas dorongan. Semoga Allah membalas jasa kalian. Amiin. ^^

p/s: mcm tak adil pada anda semua. Maafkan saya ye. T_T