KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Sunday, January 1, 2012

Nilai yang patut aku ada.



Tahun 2011.
Aku diuji dengan ujian dan kesabaran.

Awal Tahun 2012.
Aku diuji dengan kesabaran. Lagi.

Mungkin aku belum cukup sabar menjadi seorang hamba Allah yang sabar.

"Dan jika kamu membalas kejahatan (pihak lawan), maka hendaklah kamu membalas dengan kejahatan yang sama seperti yang telah ditimpakan kepada kamu, dan jika kamu bersabar, (maka) sesungguhnya yang demikian itu adalah lebih baik bagi orang-orang yang sabar."
(Surah An-Nahl 16: 126)

Marilah kita menjadi hambaNya yang SABAR.

"Demi Masa! Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian-kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan KESABARAN."
(Surah Al-Asr 103: 1-3)

Aku harap aku mampu bersabar dan menahan marah.
Sifat yang baik perlu disemai dan diterapkan.
Yossshhhhhhhhh!! Hehe.  ^__^

2 org berkongsi rasa:

nabilahyahya [REPLY]said...

innALLAH ha ma'assobirin ^^

weh good luck final exam,,,

nunama [REPLY]said...

insyaAllah. :D

"Allah bersama dengan orang2 yang sabar" ye maksud dia?

anyway, thanks babe! =)

Aeh...Kamu juga. All the best!!
Semoga kita semua berjaya mengharungi efwaipi dan exam kali ini dengan cemerlang dan jayanya. AMiin. ^__^