KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Thursday, November 24, 2011

Hari Lahir

Sampai satu tahap, tak teringin nak sambut besday.

Tak tahu kenapa. 2 3 tahun ni, mesti pada malam besday aku, aku adalah orang yang tido awal. Bukan sengaja, tapi ter. Tak tahu nak cakap macam mana. Tapi itulah realitinya.

pernah sahaja kawan aku nak buat surprise tapi, aku tertido dengan lena. Last-last bangun jam 3 pagi. Huahaha. Berterima kasih kepada Dia kerana memanjangkan umur aku. Alhamdulillah. :)

Ada peristiwa sedih yang aku dapat semasa menyambut besday seseorang.

Abah...
1/10/2008
Abah tiba-tiba sakit dada. Waktu ini adalah first day raya bagi tahun itu. Sedih! Hari berikutnya, kami dapat tahu abah ada sakit jantung.
Sejak itu, abah buat medical check-up every 3 months kat IJN sampai sekarang.

Ummi...
22/4/2011
Bangun pagi keesokannya, Ummi tiba-tiba tidak boleh mengeluarkan suara. Kaki juga terasa berat. Ummi kena strok! Padahal, kami adik-beradik sudah merancang untuk menyediakan sedikit jamuan makan-makan untuk beliau. Kebetulan, abang aku ada di rumah. Dengan segera, Ummi diurut. Petang itu juga, Ummi dibawa untuk berurut.

Apa-apapun, sekarang ini, kesihatan diorang baik sedikit. Alhamdulillah. :)

******

Ini entry yang aku buat 23 hari sebelum kehilangan Abah. Entah kenapa, aku tak publish.

Bukti:


Lagu yang aku tengah layan sekarang ini:

PATAH SERIBU by Shila Amzah

Seriously, bila dengar lagu ini, memang teringat kat Abah. :)

Oklah. Selamat menjalani hidup ini dengan bahagianya. Disamping tidak lupa mengingatiNYA. =)

0 org berkongsi rasa: