KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Sunday, July 17, 2011

Yassin

Salam Ceria semua! :)

Alhamdulillah. Sudah kembali ke semenanjung. Semalam bulan sungguh cantik. Terpesona dengan keindahan bulan. Tengok tak? Hehe.

Dulu kan, bila baca Yassin ataupun kenduri arwah, aku mesti terbayang-bayang wajah arwah atok-atok aku tengah tengok kat tepi tingkap. Haha. Ini bukan nak cite seram ke ape. Cuma itu macam perasaan aku.

Kalau tidak baca Yassin pun, masa takbir raya Aidiladha atau Aidilfitri.

Nanti mula lah aku terbayangkan wajah arwah atok aku menitiskan air mata. Ntah. Macam mana ntah boleh terfikir macam tu. Mungkin sebab masa kecil-kecil dulu, ustazah dan ustaz ada cerita pasal mereka yang telah kembali ke rahmatullah ini sedih bila kita baca Yassin untuk dorang. Dan bila takbir tu pula, mereka rasa sayu. Hoho.

Haisyh. Imaginasi aku terlalu melebih sangat kah?

2 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

hmm...nostalgik nya...akk lak dok banygkannya..hehe.. :)

nunama [REPLY]said...

hahaha.
emm ntahla kak. benda itu terbayang secara sendirinya. itu masa dulu2. masa kecik. hehe. ntah ape2 jekan.. budak2. :)