KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Friday, July 8, 2011

*no subject*

“Ya Allah….segalanya kuserahkan kepada-Mu. Aku hanya hamba-Mu yang kerdil yang tidak bisa berbuat banyak. Biarlah Engkau yang memilih cinta dan memilih kehidupan untukku. Aku tidak ingin memaksa Engkau memberikan apa yang aku mahu…berikanlah apa yang terbaik menurut ilmu-Mu itu padaku. Kerana seluruh hidupku..cintaku..dan nyawaku adalah milik-Mu yang mutlak dan hakiki!!!!” – Amni Sorfina


“Barangsiapa menginginkan teman, cukuplah Allah menjadi temannya. Barangsiapa menginginkan kekayaan, cukuplah qanaah menyertainya.
Barangsiapa menginginkan nasihat, cukuplah kematian menasihatinya.
Barangsiapa menginginkan harta simpanan, cukuplah al-Quran menjadi barang simpanannya. Barangsiapa yang tidak cukup dengan keempat-empat hal ini, cukuplah neraka baginya”


p/s: ni copy ye. Sila rujuk di sumber yang telah di'link'kan.

Salam Ceria!! :)

10 org berkongsi rasa:

Abu Huzaifah [REPLY]said...

huhu... kemas ayat2 2... :)

Abu Huzaifah [REPLY]said...

terbaikk!! :)

NuSaNa NoSa 91 [REPLY]said...

best ayat tu.. btw, keen suka baca cite2 camni.. bleh menginsafkan dan buat diri terasa kerdil.. T_T

IMANSHAH [REPLY]said...

salam singgah..lama tak jenguk..apa khabar adik??

alif haris [REPLY]said...

indah kata-katanya ^^

nunama [REPLY]said...

Abu Huzaifah:
kan kan kan? Haaa tengok tau Stanza Cinta setiap Jumaat di Tv3. Hehe.

nunama [REPLY]said...

Keen:
tahu xpe. Salju Sakinah contohnya. Best buku tu. Something to learn. :)

nunama [REPLY]said...

Cikgu Imanshah:
Wassalam. Hai3 Cikgu! hehe takpe. Faham. Cikgu kan busy. Alhamdulillah. Saya baik-baik je Cikgu. Terima kasih jenguk. :)

nunama [REPLY]said...

Alif Haris:
kan? Itulah. Baca sinopsis pun menyentuh hati. Belum baca lagi the whole novel. Haa. Tengok tau kat TV3 setiap jumaat. hehe

nabilah_2908 [REPLY]said...

Nur dah baca novel ni...? or ikuti kt tv mcm akak gak..? :) :)