KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Thursday, June 23, 2011

Terus Jadi Tak Sihat.

Salam Semua.

Oh. Hanya mampu tersenyum di kejauhan.

Hari ini. 2 orang anak kucing aku, mati. Sedih tahu.

Sekor nama Kekot.

Sekor lagi nama Kido.

Dorang mati depan mata aku. Yes. Lumrah alam. Ntah. Tapi, rasa bersalah giler pada Comot (Mak dorang) bila mana aku tak dapat selamatkan mereka. Aku kan lebih besar dari kucing jahat tu. Tapi, tak mampu nak buat apa-apa. Apela. Shame of me.

Huhuhuhuhuhuhu~~~

Dorang sangat manja. Bila pagi-pagi je aku g dapur, dorang mesti kejar kaki aku. Sangat sweet. Takda lagi scene macam tu lepas ni.

Harap aku tabah.

Dan mungkin aku tak kuat bila tengok wajah Comot yang tinggal Tamtam dan Kotam. Teringat Kekot dibawa lari. Teringat Kido menghembuskan nafas terakhir.

Aku bukanlah seorang peminat kucing. Kalau ada, ok. Kalau takda, tak kisah. Cuma, mereka ini aku dah jaga since baru keluar dari perut Comot. Pastu, dorang macam mesra je. Tengah main-main, boleh pula lari-lari g duduk kat atas aku. Siap bertolak-tolak lagi. Macam mana aku tak sedih. Huhuhu. Nama dorang, aku yang bagi. Belum sebulan pun umur dorang. Sedih. Huhu.

"Bertemu dan berpisah kerana Allah"

Rindu kamu Kekot.....Rindu kamu Kido.....

:"((

p/s: nangis lagi. Huhu.


Diri,
Jangan nak emo sangat! Mengada-ngada nak nangis-nangis!

4 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

alahai...kesiannya...

takpe la...dah suratan hayat kucing2 tu tak lama...

jgn sedih2 lagi yupp..jg la kucing2 yg ada baik2.. :)

senyum la sikit.... ;)

nunama [REPLY]said...

sedih kak...
menangis je..
plan sume lari. adeeeh!
sebab, Kido dan Kotam menyusul selepas itu. Kucing itu seludup masuk melalui tingkap.

Padahal, Kotam dalam bilik saya tau. Kucing itu mmg cari nahas.

Tinggal Tamtam je. Sedih bila tengok dia main sorang2.

Ummi baru beli makanan baru kat dorg. Huhu. Pantang teringat, mesti sebak dan sayu.

p/s: seb bek saya ini mempunyai mata yang org tak perasan saya nangis melainkan beliau tengok saya nangis. huhu.

Takpelah kan... Mungkin ada hikmahnye. Manala tahu da besar nanti, dorg bertiga tu jadi nakal ke.. Huhu.

NuSaNa NoSa 91 [REPLY]said...

nunama.. jgn la sedih.. kang xtenteram roh kucing2 tu.. heheee~ ^_^

dah2.. setiap yg hidup akan mati.. tu la arwah kucing2 tu nk sampaikan.. T_T

nunama [REPLY]said...

hehe thanx to Kak Nabilah dan Keen. :)

Alhamdulillah. Rini, feeling better. Peace yo! (n_n)