KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Tuesday, August 31, 2010

Oh Ramadhan!

Salam Ukhwah.. =)

Ramadhan hampir pergi meninggalkan kita.

Sempurnakah ibadat2 wajib kita??
Lengkapkah solat terawikh kita??
Tadarus kah kita?
Qiammulail bagaimana?
Hidupkah malam kita?

Ataukah kita sekadar hanya puasa semata?


"Arghh engko nih. Puasa sudahlah."

"Aku malas nak jadi hipokrit. Masa bulan Ramadhan je buat bende2 nih. Pastu, bulan lain xda."

"Takda masa lah. Bukannya aku tak buat masa bulan-bulan lain nanti."

Ya benar! Ramadhan hanya sebulan. Tapi, pahala yang dijanjikan berlipat kali ganda. Kita tahu itu. Bukan saya tak tahu yang ramai di antara kita semuanya bersekolah agama sampai darjah khas. Siap dapat Grade 1 lagi.

Tapi itulah kita. Seringkali dan suka mempersoalkan benda-benda yang berkaitan dengan agama. Cuba bagi hal lain. Isyh.. Laju je mengiakan.

Masih belum terlambat lagi untuk kita memperbanyakkan amalan. Manala tahu, berkat doa di bulan yang barakah ini, kita mampu berjaya di dunia dan juga akhirat. (n_n)V

Belum tahu lagi, kita dapat bertemu dengan Ramadhan atau tidak pada tahun2 berikutnya.

Ingat! Ajal tak mengira usia.

p/s: Takyah tengok orang lain. Tengok diri sendiri sudah.


3 org berkongsi rasa:

Peminat Katie Holmes [REPLY]said...

semoga amalan kita sepanjang bulan ramadhan ini diterima.

nabilah_2908 [REPLY]said...

tahun kali ni..amalan di bulan puasa kurang sikit..x macam thn2 yg lepas..

leps trwh...dok tgk tv dlm 1/2 jm...then pengsan sampai ke wktu sahur..agak letih tahun ni...

nk pengang quran...dpt pada hujung minggu je..hari2 yg biasa kena rush..jadual dh berubh..xbnyk masa terluang mcm thun lepas...

harap ibadah yg sikit tu...diterima oleh Allah.. (^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak,
29 OGOS YANG LEPAS

nur [REPLY]said...

incek fuz: Amiin.

Cik Nabilah : ehehe..kita pon.. ngantuk..! terlepas qiam..
aduuh! sadis..

insyaAllah amiin.. (n_n)V