KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Tuesday, December 13, 2011

Ukhwah dan Hati


Bismillahirrahmanirrahim.

Salam Semua. :)

Ukhwah itu Tautan Hati

Alhamdulillah. Rasa nikmat berukhwah. Walau jauh dimata, tapi tetap dekat di hati. Indah. Sungguh indah.

Walau jasad terpisah jauh.
Walau tidak bertemu muka.
Terasa dekat.
Terasa harum.
Terasa nikmat.
Sehingga senyum sampai ke telinga. :)

Kadang-kadang ramai orang yang salah anggap akan aku.
Apabila aku senyum tengok handphone.
Apabila aku senyum baca mesej.
Apabila aku senyum sorang-sorang.
Apabila aku senyum dapat hadiah.

Kononnya dari pujaan hati.
Ah! Pemikiran yang tipikal.

Padahal, diorang tidak mengerti.
Itu merupakan pemberian daripada kaum sejenisku.
Aku teringat akan kenangan pahit, manis, suka dan duka bersama mereka.
Kami berukhwah.
Kami saling sayang.
Kami saling rindu.

Cubit paha kanan, paha kiri terasa sakitnya.
Dia sakit, aku rasa.
Aku sakit, dia dapat hidu.
Sangat manis macam madu.

Kalau ada yang menganggap bukan-bukan, kamu perlu muhasabah diri sendiri.
Takut-takut, kamu yang lakukan itu.
Takut-takut, ada titik hitam dalam diri.
Kan tidak elok?
Atau, kamu cemburu lihat keakraban kami? Senyum dalam hati. Hehe.

Ukhwah ini memang indah.
Paling utama, kerana Mu, Ya Allah.

:D

0 org berkongsi rasa: