KADANG-KADANG PENCERITAAN BOLEH MELEGAKAN PERASAAN.

Sunday, September 26, 2010

apabila mereka mula celik IT

Salam Ceria! =D

Hahaha. Ok. Aku gembira. Nak tahu kenapa? My brother. Chatting kat FB @ 'mukabuku'.

Wow! Pada aku, amazing la. Pada korang, mungkin rasa biasa je. Hehe. Masa raya hari itu pun, dia da mula berbual-bual dengan aku. Tak tahu la pula kalo Puan Ummi gtau kat dia. Hak3. Kalau betul la Puan Ummi gtau, malu ok. Actually, abang aku tak banyak cakap. Certain time je dia cakap. Kekadang, aku terfikir gak, dia kenal tak aku ni sapa? Hahaha. What a silly question right? Keh3.

Dulu, dia xda FB. Tapi, setelah tetibe kawan lama dia add + PM aku kat FB, aku yang paksa-rela suruh dia buat FB. Yela. Senang la kawan-kawan lama dia nak cari nanti. Tak la melalui perantaraan aku. Ye dak? Haha. Nasib baikla nama Encik Abah yang kacukan Bugis+Jawa ini memudahkan kenalan mengecam kami. Kalau tidak, susah gak, kenalan-kenalan mencari kami di 'mukabuku'.

Ok. Itu semalam. Ritu, My sister. Dia pun sama. Dorang bukanlah generasi Y macam aku dan kamu-kamu semua. So, aku juga yang memaksa beliau untuk mengaktifkan diri dalam bidang IT ini. Bukan apa. Anak-anak sedara aku, merangkap anak-anak beliau mungkin aktif dalam bidang IT. So, kalau beliau belajar, beliau boleh memantau aktiviti anak-anak itu. "Mencegah itu kan lebih baik daripada mengubati".

Ehe. Aku ingatkan beliau-beliau sekalian memantau anak-anak beliau sahaja. Rupanya, dengan aku sekali mereka pantau. Aigooooo!! Hahaha.

Em tapi takpe. At least, aku tahu yang dorang masih concern kat adik kesayangan dorang ini. Ehe. I love that. But, certain people, mereka rasa terkongkong. But again, "lain orang, lain pendapat".

Ok. Sekian dulu. Assalamualaikum.

Cheerio! (n_n)V

2 org berkongsi rasa:

nabilah_2908 [REPLY]said...

kita kena ikut peredaran zaman kan..?

bagi akk..akk tk kisah adik beradi..even my parent pun ada FB gak.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MAJLIS PERTUNANGAN

nunama [REPLY]said...

Cik Nabilah: hehe. yup. kena ikut peredaran zaman. =D